fbpx

Защо имейлите ви попадат в спама на получателите

Защо имейлите ви попадат в спама на получателите

Случвало ли ви се е – чакате с нетърпение отговор на имейла си, а той не идва. Звъните на получателя и ви отговарят, че не е получен. Накрая се оказва, че вашето съобщение кротко отлежава в папка „Спам“.

Защо имейлите ви попадат в спама

Защото филтрите на пощите стават все по-добри! За да определят едно съобщение като нежелана поща, те се ръководят от различни признаци, които са характерни за типичната нежелана поща. За жалост тези признаци често се откриват както в ежедневната лична и бизнес онлайн кореспонденция, така и в корпоративния имейл маркетинг.

Те могат да бъдат свързани:

  • със съдържанието и общия вид на съобщението, които подсказват функции за спам;
  • със слабости в поддръжката и подбора на контактната ви листа и ангажираността на получателите;
  • с проблеми, произтичащи от IP и домейн репутацията и т. н.

Кои могат да са конкретните причини за маркиране на писмото ви като нежелано?

Неподходящите думи и фрази в съдържанието

Това са всички, които наподобяват спам и фишинг езика – такива, които призовават за спешно действие, бърза покупка, обещават огромни отстъпки или безплатни придобивки, предлагат сексуални услуги и порнография, виагра и медикаменти и т. н. Истината е, че повечето филтри отсяват тези думи на английски. Но те дават възможност на всеки да въведе свои „забранени“ думи и на български. И хората го правят. Както се досещате, те са от вече посочените групи. Една от най-често определяната като спам фраза на български е „непоискано търговско съобщение“.

Ако филтрите на имейл клиентите засекат подобни думи и фрази във вашето писмо, независимо дали на български или на английски, ще го изпратят в спама. Колкото по-често ви се случва това, толкова по-голяма е вероятността съобщението ви всеки път да заминава директно в папката за нежелана поща. Затова просто внимавайте с думите!

Неподходящ subject (тема) на имейла

Темата на писмото е важна не само за получателя. Тя е важна и за филтрите. Ако в нея се чете някоя от вече коментираните думи или изрази – то се маркира като нежелано. Дори съвсем неутрална фраза (дума), изписана изцяло с главни букви, украсена с множество удивителни или емотикони, също директно ще отведе съобщението ви в папката за нежелана поща. За критично се приема и изпращането на повече писма с една и съща тема или на такива с подвеждаща тема, несъответна на съдържанието.

Всичко, което може да напомня на зловреден софтуер

  • Прикачени файлове – особено ако са много големи и/или в изпълнителни формати.
  • Код в съдържанието на писмото ви – може да се случи, когато копирате текст или изображение отнякъде и заедно с това, без да разберете, сте копирали и код.
  • Давате линкове към сайтове – някои от тях може да са с лоша репутация, други да  подтикват към споделяне на лична информация и т. н.
  • Неясен или объркан HTML код, наличие на Java и/или Flash обекти и др.;
  • прекалено много изображения и малко текст;
  • твърде едър шрифт, неясни шрифтове, оцветен текст и т. н.

Вашия IP адрес е бил използван за спам

или пък хакнатият ви имейл е бил на разположение на спамъри.

Кога в спама попадат търговските ви съобщения

Много по-често от личната и обичайната бизнес кореспонденция в спама попадат съобщенията, разпращани при имейл маркетингови активности. Най-честите причини да пълните папките за нежелана поща с вашите търговски предложения са:

  • Ниската ангажираност на получателите ви – ще рече, малцина от тях отварят съобщенията ви, или не ги отварят, трият ги, да не говорим за такива, които директно ги маркират като спам. Решението е да спрете да им изпращате съобщения.
  • В списъците ви има много недействителни и неактивни адреси, което не остава незабелязано от защитите на имейл услугите. Просто прочиствайте по-често контактната си листа. Важно е да имате не много, а точните адресати. 
  • Нямате разрешение от получателя да му изпращате имейли.
  • Липсва бутон за отписване или пък продължавате да изпращате съобщенията си на някой, който вече се е отписал;
  • липсва физически адрес на компанията ви;
  • имате проблем с удостоверяването на имейла;
  • попаднали сте в черен списък и т. н.

На практика, вашите съобщения могат да бъдат определяни като нежелани от филтрите на имейл клиентите по много причини. Вероятно не винаги ще сте в състояние да установите конкретната или пък да я премахнете.

Ние сме на ваши разположение. Обадете ни се  и заедно ще решим проблема.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.